בדיקת שיער מושלמת

התהליך נשמע פשטני וקל: קצוות שיער של המטופל נגזזת ונשלחת לבדיקת מעבדה דקדקנית, ולאחר מספר ימים ניתן לקבל אינפורמציה אודות מכלול של נושאים שלא היו יכולים להתגלות בבדיקות אחרות. ביניהם – עודפים וחסרים במינרלים ובוויטמינים, זיהוי מתכות רעילות העלולות לגרום בעיות רבות, ועוד.

רפאל גרנות – נטורופת מומחה מסביר

השיער הוא בעצם איבר אישי של כל אדם, והוא מכיל מידע על בעליו. מבנה השיער משקף את כל מה שנמצא ברמת התא ונאגר בגוף. והוא מושפע מדם, סביבה, גנטיקה, הורמונים, אנזימים ועוד. השערה ניתן לעקוב אחר מגוון רחב של בעיות רפואיות, כפי שנפרט בהמשך גם אירועים שעברו על האדם והשאירו בו רישומים, כמו טראומות ומחלות, ניתנים לזיהוי באמצעות השיער, כבר בימים עברו ידעו חכמינו את הסוד הזה, וממצאים שונים מלמדים כי גם בעבר השתמשו בו. היום משמש השיער בדיקה מדעית מדויקת.

מה מגלים בתוך השיער?

תכולת השיער כוללת חלבונים, מלחים, שומנים וסיבים, וכולם משקפים את פנים הגוף. השערה נחשבת כאיבר לכל דבר. על אף שאין בה עצם וכלי דם, וגם לא עצב (וממילא – תחושת כאב), יש בה בהחלט מרכיבים חשובים, והיא משמשת אינדיקציה מדויקת ומהימנה מאוד.

המיוחד בבדיקה זו הוא, שבעוד שכל הבדיקות בעולם הינן סטטיסטיות ונערכות בצורת טווח באופן פרסונלי, השערה מספקת מידע אישי בלבד.

הגיעה אלי מטופלת שעשתה דיאטה חריפה, ניתן היה לראות זאת בבדיקת שיער שעשיתי לה., לעומת זאת בבדיקת דם רגילה לא ניתן לראות זאת….

גם אצל תינוק בן יומו (בתנאי שיש לו שיער) אפשר לאבחן תכונות פיזיות על פי בדיקת שיער ואף פגמים בריאותיים. השיער הוא כמו פנקס והכל רשום בו, אפילו מידע שעובר מדור לדור בגנים ה – D.N.A אנשים הסובלים ממחלת הפסוריאזיס ישמחו לדעת כי באמצעות בדיקת שיער אפשר לגלות אם המחלה תורשתית או נרכשת. וממילא להחליט על דרך ריפוי.

 השיער "מגלה סודות" מקצועי. קחו אדם שעבר דירה או שינה מקום עבודה, אם במקום מגוריו הקודם היה חשוף לזיהום אוויר כי הוא חי צמוד לכביש סואן, השיער ידע לזהות גם את זה, זאת ועוד גם אלרגיות מיוחדות לאותו נבדק, רגישות לחומרים או לסביבה הכל אפשר לגלות בשיער.

בכל שערה נבדקים 600 פרטים כדי לקבל מכלול של מידע המספק תמונה עדכנית. כך למשל לאבחן בעיות בבלוטת המגן, יותרת הכליה, כיס המרה, כמו כן מחלות הנגרמות עקב רעילות מזון, זיהום אויר, חומרי ניקוי, וחומרי הדברה תעשייתיים, והדברה בשדות חקלאיים.

"מספרים על נפוליון לאחר מותו הועלו השערות כי הורעל באמצעות רעל ארסניק. אכן עשו בדיקה פתחו את קברו, והוציאו מספר שערות… הבדיקה העלתה כי גופו הכיל מתכות. השימוש בשיער מהווה מקור אמין מזירת רצח, ואכן נעשה בו שימוש והא עשוי להכריע כלפי נאשם זה או אחר.

באמצעות בדיקת שיער ניתן לגלות אין ספור תחומים רלוונטיים.

  • בעיות התנהגות – לבעיית קשב וריכוז גורמים רבים, הרעלת עופרת היא גורם פחות ידוע מפני שקשה לזהות אותו. כאשר עודף עופרת בגוף הוא אחד הגורמים הנפוצים והלא מוכרים של בעיית קשב אצל ילדים. העופרת הנמצאת בגופנו יחד עם המזון פוגעת בתפקוד המוח שגורמת לבעיות רבות בין היתר.

  • נשירת שיער – תורשה והורמונים הם גורמים מרכזיים ושכיחים ביותר לנשירת שיער  מעבר לכך, חסרים תזונתיים מסוימים, מתכות רעילות, חוסר מינרלים ועוד עלולים לתרום לנשירת השיער לפריחתו ולדילולו. בדיקת השיער מאפשרת לנו "חשיפה שקופה" של היסודות החיוניים לשיער, כגון מינרלים (מגנזיום, וסידן וכו) ויסודות קורט החיוניים לשיער – כרומיום אבץ, ברזל, לאחר זיהוי החסרים ניתן לסייע באמצעות תוספי מזון המתאימים למטופל.

  • דיכאון – חלק מגורמי הדיכאון הם חוסר בוויטמינים חוסר בליתיום, מתח ולחץ נפשיים, מחלות או כאבים כרוניים, חוסר איזון הורמונלי, אלרגיות למזון, חסרים תזונתיים, תרופות מסוימות, הרעלה ממתכות כבדות, פטריית הקנדידה ועוד. נוסף לנוכחות המתכות הכבדות והרעילות, בוחנת בדיקת השיער גם את רמת הליתיום – הידוע כמסייע בטיפול בסוגים שונים של הפרעות נפשיות. תזונה לקויה עשויה להאיץ מצבי דחק ודיכאון. בדיקת השיער תשקף את תמונת המצב, ואחריה יוכל הרופא להתאים את הטיפול למטופל.

  • השמנה – הכרומיום משפיע על הדחף לצריכת מאכלים מתוקים ונמצא בשפע בפורמולות לבלימת החשק לפחמימות ולמתוקים. לפחמימות רמה נמוכה של סידן ומגנזיום מובילה לאי-שקט, לשינה לא סדירה בלילה ולאכילה לילית. מיפוי גורמי מחלות כרוניות – בהיעדר ממצאים אחרים, בדיקת השיער תספק לנו מידע נוסף על שיעור גבוה של מתכות רכות, כבדות ורעילות בגוף, העלולות לגרום מחלות שונות, לדוגמה, במקרה של כאבי ראש כרוניים ללא סיבות וללא ממצאים רפואיים, בדיקת השיער יכולה להראות עודף של אחת המתכות הרעילות, כגון, כספית, המצויה בדגים וגורמת בעיות נוירולוגיות, גם עופרת שהיא בעלת טעם מתוק (ילדים מלקקים אותה בהנאה, והיא ממכרת) נמצאת בצעצועים רבים ועלולה לגרום להפרעות קשב וריכוז הבדיקה שיער מתכתי.

מה הן מתכות?

מדובר ביסודות חסרי כל ערך פיזיולוגי ידוע, אשר מחקרים הוכיחו שהן פוגעות בתאי הגוף, מזיקות לבריאות וגורמות מחלות. דוגמאות למתכות רעילות: עופרת, כספית, אלומניום, כרומיום וניקל.

מדוע חשוב לזהותן?

ברמן פוסק חד משמעית "רעלת מתכת תורמת או מביאה לכל מחלה ומכאוב שממנו סובלת האנושות כולל בעיות גופניות (כמו כאבי פרקים) בעיות מנטליות / נפשיות (דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, חוסר יכולת להחליט) הפרעות התנהגות (היפראקטיביות בילדים)

בדיקת שיער הינה הבדיקה היחידה המוכחת לגלוי הרעלת מתכת בגוף. מומלץ לעבור בדיקת שיער אחת ל3 עד 6 שנים בדיקת שיער לגילוי מתכות רעילות הינה חלק מרפואה מונעת. ניקוי הגוף ממתכות רעילות ישיב את האדם לבריאותו האיתנה.